«Η ζήλια και ο φθόνος είναι αιτία κάθε κακού και εχθρός κάθε καλού»
Ρύπος της ψυχής είναι η ζήλια, ο φθόνος, πού γεννιέται από την υπερηφάνεια.
Μη ζηλεύεις, αδελφέ μου, κανέναν άνθρωπο για την ευτυχία του εδώ στη γη. Μη ζηλεύεις τον πλούσιο και τον ένδοξο. Μη ζητάς «θησαυρούς επί της γης, όπου σης και βρώσις αφανίζει, και οπού κλέπτεται διορύσσουσι και κλέπτουσι» (Ματθ. 6. 19).
Να ζηλεύεις και να μιμείσαι τον εργάτη της αρετής, τον άνθρωπο του Θεού
τον χαριτωμένο από το Άγιο Πνεύμα, τον πιο ένδοξο από τους ένδοξους και
τον πιο πλούσιο από τους πλουσίους, πού αποταμιεύει «θησαυρούς εν ουρανώ, όπου ούτε σης ούτε βρώσις αφανίζει, και οπού κλέπται ου διορύσσουσιν ουδέ κλέπτουσιν» [Ματθ. 6. 20).
Μη ζηλεύεις αυτόν πού επαινούν και κολακεύουν οι άνθρωποι. 0ι
ανθρώπινοι έπαινοι είναι ασταθείς και ευμετάβλητοι. Συχνά μάλιστα είναι
ιδιοτελείς και υστερόβουλοι. Σήμερα τα λόγια τους «γλυκύτερα υπέρ μέλι και κηρίον» (Ψαλμ. 18. 11).
Αύριο το στόμα τους «αράς και πικρίας γέμει» (Ρωμ. 3. 14). Ζήλεψε
λοιπόν το μεγαλείο του αφανούς και άδοξου κατά κόσμον ανθρώπου της
αρετής, «ου ο έπαινος ουκ εξ ανθρώπων, άλλ’ εκ του Θεού» (Ρωμ. 2. 29).
Μη λιώνεις από τον φθόνο βλέποντας άλλους να έχουν όσα εσύ
δεν έχεις. Ο δικαιοκρίτης Κύριος γνωρίζει καλύτερα από σένα σε ποιον θα
δώσει κι από ποιον θα στερήσει, πότε θα χαρίσει και πότε θα ζητήσει, τι
θα δώσει και τι θα αφαίρεση. «…Η ουκ έξεστι μοι ποιήσαι ο θέλω εν
τοις εμοίς;», λέει ο ίδιος στους εργάτες του αμπελώνας πού
διαμαρτυρήθηκαν νια την «άδικη» μεταχείρισι τους (Ματθ. 20. 1-16).
Η ζήλια και ο φθόνος είναι αιτία κάθε κακού και εχθρός κάθε
καλού. Απ’ αυτή την αιτία ο Κάϊν φόνευσε τον ΆΒελ, ο Ησαύ θέλησε να
εξοντώσει τον Ιακώβ, ο Σαούλ καταδίωξε τον Δαβίδ.
Η ζήλια και ο φθόνος τυφλώνουν τον νου, αμαυρώνουν την ψυχή,
σκοτίζουν τη συνείδηση, θλίβουν τον Θεό, χαροποιούν τους δαίμονες,
κλείνουν τον ουρανό, ανοίγουν την κόλαση. «Ο μισών τον αδελφόν
αυτού εν τη σκότια εστί και εν τη σκότια περιπατεί, και ουκ οίδε που
υπάγει, ότι η σκότια ετύφλωσε τους οφθαλμούς αυτού» (Α’ Ίω. 2. 11).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου