ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ
ΤΟΥ
ΜΙΚΡΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ
Μετά τό κρουσθῆναι
τό μικρόν, καί ἄρξασθαι τούς Ἀδελφούς τῶν Ὡρῶν, εἰσφέρει ὁ Ἐκκλησιάρχης
τόν μέλλοντα ἀποκαρῆναι, καί ποιεῖ γονυκλισίας ἔμπροσθεν τῶν ἁγίων
Θυρῶν, καί εἰς τούς Χορούς ἀνά μίαν, εἷτα τῷ Ἡγουμένῳ· καί τότε ἐξελθών
ἐν τῷ Νάρθηκι, ἀποτίθεται τά συνήθη ἱμάτια. Καί ἀρξαμένης τῆς
Θεία Λειτουργίας, ἵσταται ἐπί τῶν βασιλικῶν πυλῶν ἄζωστος, ἀνυπόδετος
καί ἀσκεπής.
Ψαλλομένων δέ
τῶν Ἀντιφώνων, μετά τήν Εἴσοδον, λέγεται τό Κοντάκιον τῆς ἡμέρας
εἰς τό Δόξα· εἰς δέ τό, Καί νῦν, ψάλλεται τό παρόν Τροπάριον. Ἦχος
α΄.
Τόν τάφον σου
Σωτήρ.
Ἄγκάλας πατρικάς,
διανοῖξαι μοι σπεῦσον· ἀσώτως τόν ἐμόν, κατηνάλωσα βίον· εἰς
πλοῦτον ἀδαπάνητον, ἀφορῶν τῶν οἰκτιρμῶν σου Σωτήρ, νῦν πτωχεύουσαν,
μή ὑπερίδῃς καρδίαν· σοί γάρ Κύριε, ἐν κατανύξει κραυγάζω· ἥμαρτον
Πάτερ, εἰς τόν οὐρανόν, καί ἐνώπιόν σου.
Τούτου δέ ψαλλομένου
τρίς, εἰσάγεται παρά τοῦ Ἐκκλησιάρχου ὁ Ἀδελφός, ποιῶν κατά
τρεῖς τόπους γονυκλισίας ἀνά τρεῖς, μέχρι τῶν ἁγίων Θυρῶν.
Καί ἀναστάντα
κατηχεῖ αὐτόν ὁ Ἡγούμενος, οὕτως·
Ἄνοιξον τά
τῆς καρδίας σου ὦτα, Ἀδελφέ, καί ἄκουσον τῆς φωνῆς τοῦ Κυρίου, λεγούσης·
Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες, καί πεφορτισμένοι, κἀγώ ἀναπαύσω
ὑμᾶς· ἄρατε τόν ζυγόν μου ἐφ’ ὑμᾶς, καί μάθετε ἀπ’ ἐμοῦ, ὅτι πρᾶος
εἰμι, καί ταπεινός τῇ καρδίᾳ, καί εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς
ὑμῶν. Νῦν οὖν τήν προσήκουσαν ἀπόκρισιν πρός ἑκάστην τῶν ἐρωτήσεων
μετά φόβου καί χαρᾶς ἀπόδος τῷ Θεῷ. Ἀσφαλῶς δέ γίνωσκε, ὅτι αὐτός
ὁ Σωτήρ ἡμῶν μετά τῆς πανυμνήτου αὐτοῦ Μητρός, καί τῶν ἁγίων Ἀγγέλων,
καί πάντων τῶν Ἁγίων αὐτοῦ, ἐνταῦθα πάρεστιν, ἐνωτιζόμενος τά
παρά σοῦ ἐκπορευόμενα λόγια· ἵνα, ὅταν ἔλθῃ κρῖναι ζῶντας καί
νεκρούς, ἀποδώσῃ σοι, οὐ καθ’ ὅ μέλλεις συνταγῆναι καί καθομολογῆσαι,
ἀλλά καθ’ ὅ ἄν φυλάξαις, ἅ ὁμολογήσεις. Νῦν οὖν, εἰ ἐν ἀληθείᾳ
προσέρχῃ τῷ Θεῷ, μετά προσοχῆς ἀποκρίνου ἡμῖν, πρός ἅ μέλλεις ἐπερωτᾶσθαι.
Ἐρώτησις: Τί προσῆλθες,
Ἀδελφέ, προσπίπτων τῷ ἁγίῳ Θυσιαστηρίῳ, καί τῇ ἁγίᾳ Συνοδίᾳ
ταύτῃ;
Ἀπόκρισις: Ποθῶν τόν βίον
τῆς ἀσκήσεως, τίμιε Πάτερ.
Ἐρώτησις: Ποθεῖς ἀξιωθῆναι
τοῦ Ἀγγελικοῦ Σχήματος, καί καταταγῆναι ἐν τῷ χορῷ τῶν Μοναζόντων;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Ὁ ἱερεύς:
Ὄντως καλόν
ἔργον καί μακάριον ἐξελέξω, ἀλλ’ ἐάν καί τελειώσῃς· τά γάρ καλά
ἔργα κόπῳ κτῶνται καί πόνῳ κατορθοῦνται.
Ἐρώτησις: Ἑκουσία σου
τῇ γνώμῃ προσέρχῃ τῷ Κυρίῳ;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Ἐρώτησις: Μή ἔκ τινος ἀνάγκης
ἤ βίας;
Ἀπόκρισις: Οὐχί, τίμιε
Πάτερ.
Ἐρώτησις: Παραμενεῖς
τῷ Μοναστηρίῳ καί τῇ ἀσκήσει, ἕως ἐσχάτης σου ἀναπνοῆς;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Ἐρώτησις: Φυλάττεις σεαυτόν
ἐν παρθενίᾳ, καί σωφροσύνῃ καί εὐλαβείᾳ;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Ἐρώτησις: Σώζεις μέχρι
θανάτου τήν ὑπακοήν τῷ Προεστῶτι, καί πάσῃ τῇ ἐν Χριστῷ Ἀδελφότητι;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Ἐρώτησις: Ὑπομένεις
πᾶσαν θλῖψιν καί στενοχωρίαν τοῦ μονήρους βίου, διά τήν βασιλείαν
τῶν οὐρανῶν;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Εἶτα λέγει ὁ ἱερεύς
τήν Κατήχησιν:
Βλέπε, Τέκνον,
οἵας συνθήκας δίδως τῷ Δεσπότῃ Χριστῷ· Ἄγγελοι γάρ πάρεισιν ἀοράτως,
ἀπογραφόμενοι τήν ὁμολογίαν σου ταύτην, ἥν καί μέλλεις ἀπαιτεῖσθαι
ἐν τῆ δευτέρᾳ Παρουσίᾳ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὑφηγοῦμαι
οὖν σοι τήν τελειοτάτην ζωήν, ἐν ᾗ κατά μίμησιν ἡ τοῦ Κυρίου πολιτεία
διαδείκνυται, διαμαρτυρόμενος ἅπερ χρή ἁσπάσασθαί σε, καί ὧν
περ δέον ἐκφυγεῖν. Ἰδού γάρ προέθου, Τέκνον, τό προσελθεῖν καί δουλεύειν
τῷ Κυρίῳ. Εἰ οὖν βούλει Μοναχός γενέσθαι, πρό πάντων καθάρισον
σεαυτόν ἀπό παντός μολυσμοῦ σαρκός καί πνεύματος, ἐπιτελῶν ἁγιωσύνην
ἐν φόβῳ Θεοῦ. Κτῆσαι ταπεινοφροσύνην, δι’ ἧς κληρονόμος γενήσῃ
τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν· ἀπόθου τῆς βιωτικῆς συνηθείας τό θράσος·
ὑπακοήν ἔχε πρός πάντας. ἀγόγγυστος ἔσο ἐν ταῖς ἐπιτασσομέναις
σοι διακονίαις· ἐν τῇ εὐχῇ καρτερικός· ἐν ταῖς ἀγρυπνίαις μή κατόκνει·
ἐν τοῖς πειρασμοῖς μή ἀθύμει· ἐν ταῖς νηστείαις μή ἐκλύου. Γίνωσκε
δέ, ὅτι διά προσευχῆς καί νηστείας δεῖ ἐξιλεώσασθαί σε τόν Θεόν.
Ἐν ταῖς ἀσθενείαις μή ὀλιγώρει· ἐπιτήρει δέ τούς πονηρούς λογισμούς·
οὐ γάρ μέλλει παύσασθαι ὁ ἐχθρός, ὑποβάλλων σοι μνήμην τοῦ προτέρου
βίου, καί μῖσος πρός τήν ἐνάρετον πολιτείαν. Χρή οὖν σε, ἀρξάμενον
τῆς ὁδοῦ τῆς ἀπαγούσης ἐπί τήν Βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, μή στραφῆναι
εἰς τά ὀπίσω· οὐ γάρ εὔθετος ἔσῃ εἰς τήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν.
Μήν οὖν προτιμήσεις τί τοῦ Θεοῦ· μή ἀγαπήσῃς μήτε πατέρα, μήτε
μητέρα, μήτε ἀδελφούς, μήτε τινά τῶν ἰδίων, μήτε σεαυτόν ἀγαπήσῃς
ὑπέρ τόν Θεόν· μή τάς βασιλείας τοῦ κόσμου, ἤ ἀνάπαυσιν οἱανδήποτε
καί τιμήν· μή πτωχείαν ἀποστραφῇς, μή κακουχίαν, μή ἐξουδένωσιν
ἀνθρώπων, μήτε ἄλλο, ὅ νομίζεις εἶναι δυσχερές, καί κωλυθῇς τρέχειν
ὀπίσω τοῦ Χριστοῦ· ἀλλ’ ἀεί ἐνοπτριζόμενος τά ἐν ἐλπίδι τῶν κατά
Θεόν ζώντων ἀγαθά, καί τούς ἀπ’ αἰῶνος λογιζόμενος Μάρτυρας
καί Ὁσίους, οἵ πολλοῖς ἱδρῶσι, καί πόνοις, καί μυρίοις αἵμασι,
καί θανάτοις ταῦτα ἐκτήσαντο, νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ὡς καλός
στρατιώτης Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅς πλούσιος ὤν ἐν ἐλέει, δι’ ἡμᾶς ἐπτώχευσε,
γενόμενος καθ’ ἡμᾶς, ἵνα ἡμεῖς πλουτήσωμεν τήν Βασιλείαν αὐτοῦ.
Καί δεῖ οὖν καί ἡμᾶς μιμητάς γενέσθαι αὐτοῦ, καί δι’ αὐτόν πάντα ὑπομεῖναι,
προκόπτοντας ἐν ταῖς ἐντολαῖς αὐτοῦ ἡμέρας καί νυκτός· αὐτός γάρ
ὁ Κύριος εἶπεν·
Εἴ τις θέλει ὀπίσω
μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν, καί ἀράτω τόν σταυρόν αὑτοῦ, καί
ἀκολουθείτω μοι· ὅπερ ἐστι, παρεσκευασμένον ἀεί μέχρι θανάτου
πρός πᾶσαν ἐκπλήρωσιν τῶν αὐτοῦ ἐντολῶν· καί πεινᾶσαι ἔχεις, καί
διψῆσαι, καί γυμνητεῦσαι, ὑβρισθῆναι τε καί χλευασθῆναι, ὀνειδισθῆναι,
καί διωχθῆναι, καί πολλοῖς ἄλλοις περιαχθῆναι λυπηροῖς, οἷς ἡ κατά
Θεόν ζωή χαρακτηρίζεται· καί ὅταν ταῦτα πάντα πάθῃς, Χαῖρε, φησίν,
ὅτι ὁ μισθός σου πολύς ἐν τοῖς οὐρανοῖς· ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῶ Κυρίῳ
ἡμῶν, ᾧ ἡ δόξα εἰς τούς αἰῶνας. Ἀμήν.
Ἐρώτησις: Ταῦτα πάντα
οὕτω καθομολογεῖς, ἐπ’ ἐλπίδι τῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ, καί ἐν ταύταις
ταῖς ὑποσχέσεσι διακαρτερεῖν συντάσσῃ μέχρι τέλους ζωῆς, χάριτι
Χριστοῦ;
Ἀπόκρισις: Ναί, τοῦ Θεοῦ
συνεργοῦντος, τίμιε Πάτερ.
Καί εὐθύς ἐπεύχεται
ὁ Ἱερεύς.
Ὁ πανοικτίρμων
οὖν Θεός καί πολυέλεος, ὁ τά ἄχραντα σπλάγχνα τῆς αὐτοῦ ἀνεξιχνιάστου
ἀγαθότητος ὑπανοίγων παντί τῷ προσερχομένῳ αὐτῷ, πόθῳ καί ἀγάπῃ
θερμῇ· ὁ εἰπών ὅτι ἐπιλήσεται γυνή τά ἔκγονα αὐτῆς, ἤ ἐγώ ἀπιλήσομαί
σου· ὁ καί τόν σόν πόθον εἰδώς, καί τῇ προθέσει σου ἐπιβάλλων τήν παρ’
αὐτοῦ δύναμιν, πρός ἐκπλήρωσιν τῶν αὐτοῦ ἐντολῶν, ἐπιλάβοιτο,
καί ἐπαναγκαλίσαιτο, καί ὑπερασπίσαι σου, καί γένοιτό σοι τεῖχος
ὀχυρόν ἀπο προσώπου ἐχθροῦ, πέτρα ὑπομονῆς, παρακλήσεως ἀφορμή,
εὐτονίας χορηγός, εὐψυχίας πορισμός, ἀνδρείας συναγωνιστής·
συκοιταζόμενος, συνανιστάμενος, γλυκαίνων καί εὐφραίνων σου
τήν καρδίαν τῇ παρακλήσει τοῦ Ἁγίου αὐτοῦ Πνεύματος, ἀξιῶν σε
καί τῆς μερίδος τῶν ἁγίων καί ὁσίων Πατέρων ἡμῶν, Ἀντωνίου, Εὐθυμίου,
Σάββα, καί τῶν σύν αὐτοῖς· (Ἐπί δέ Γυναικῶν· Τῆς ἁγίας Πρωτομάρτυρος Θέκλης, Εὐπραξίας,
Ὀλυμπιάδος, καί τῶν σύν αὐταις) μεθ’ ὧν καί κληρονομήσεις τήν
Βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν· ᾧ ἡ δόξα
καί τό κράτος καί ἡ βασιλεία, καί ἡ δύναμις, σύν τῷ Πατρί, καί τῷ Ἁγίῳ
Πνεύματι, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Εἶτα κλίναντος
αὐτοῦ τήν κεφαλήν, καί τοῦ Διακόνου εἰπόντος·
Τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν·
Τίθησιν ὁ Ἱερεύς
ἐπάνω αὐτοῦ τό σχηματολόγιον, καί λέγει τήν Εὐχήν ταύτην εἰς ἐπήκοον
πάντων.
Κύριε, ὁ Θεός
ἡμῶν, ὁ ἀξίους εἶναι νομοθετήσας τούς τά βιωτικά πάντα καταλιπόντας,
καί συγγένειαν, καί φίλους, καί ἀκολουθήσαντάς σοι, πρόσδεξαι
καί τόν δοῦλον σου (τόν δε), τόν ἀποταξάμενον πᾶσι τούτοις, κατά
τάς Ἁγίας ἐντολάς σου, καί ὁδήγησον αὐτόν ἐν τῇ ἀληθείᾳ σου, προσπίπτοντά
σοι ἀμετεωρίστως· τείχισον αὐτόν ἐν τῇ δυνάμει τοῦ Ἁγίου σου
Πνεύματος, εἰς τό δύνασθαι ἐνεργεῖν κατ’ αὐτοῦ πᾶσαν ἐναντίαν
μηχανήν, ὑπομονήν αὐτῷ δωρούμενος, πρός τό εὐαρεστεῖν σοι διαπαντός·
πρεσβείαις τῆς ὑπεραγίας Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου, καί πάντων
τῶν Ἁγίων, τῶν ἀπ’ αἰῶνός σοι εὐαρεστησάντων. Ὅτι εὐλόγηται,
καί δεδόξασται τό πάντιμον καί μεγαλοπρεπές ὄνομά σου, τοῦ Πατρός,
καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας
τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Ὁ Ἱερεύς. Εἰρήνη πᾶσι.
Ὁ Διακονος. Τάς κεφαλάς
ἡμῶν τῷ Κυρίῳ κλίνωμεν.
Ὁ Ἱερεύς.
Κύριε, ὁ Θεός
ἡμῶν, ἡ ἐλπίς καί καταφυγή πάντων τῶν ἐλπιζόντων ἐπί σέ, ὁ διαφόρους
ὁδούς σωτηρίας ἡμῖν ὑποδείξας, διά τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Χριστοῦ
σου, πρόσδεξαι τόν δοῦλον σου (τόν δε), τόν ἀπολιπόντα τάς κοσμικάς
ἐπιθυμίας, καί ἑαυτόν προσενέγκαντα σοί τῷ Δεσπότῃ, θυσίαν ζῶσαν,
εὐάρεστον. Περίελε ἀπ’ αὐτοῦ πᾶσαν σαρκικήν ἐπιθυμίαν, καί
τάς ἀλόγους προλήψεις· ἵνα τῇ ἀφαιρέσει τῶν ἀναισθήτων τριχῶν,
συναποβάληται καί τάς ἀλόγους ἐνθυμήσεις τε καί πράξεις, καί ἀξιωθῇ
ἀναλαβεῖν τόν ζυγόν σου τόν χρηστόν, καί τό ἐλαφρόν σου φορτίον,
καί ἆραι τόν σταυρόν, καί ἀκολουθῆσαί σοι τῷ Δεσπότῃ. Διατήρησον
αὐτόν εἰς τόν σόν ἁγιασμόν, καί δώρησαι αὐτῷ πρόθεσιν ἀγαθήν, ἐν
τῇ τηρήσει τῶν Ἁγίων σου ἐντολῶν, συναριθμῶν αὐτόν, ἐν καιρῷ εὐθετῳ,
τῷ χορῷ τῶν ἐκλεκτῶν σου. Χάριτι, καί φιλανθρωπίᾳ τοῦ μονογενοῦς
σου Υἱοῦ, μεθ’ οὗ εὐλογητός εἶ, σύν τῷ παναγίῳ καί ἀγαθῷ, καί ζωοποιῷ
σου Πνεύματι, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Εἶτα ἐκτείνας
τήν χεῖρα αὐτοῦ ὁ Ἱερεύς εἰς τό ἅγιον Εὐαγγέλιον, λέγει:
Ἰδού ὁ Χριστός
ἀοράτως ἐνταῦθα πάρεστι. Βλέπε, ὅτι οὐδείς σε ἀναγκάζει ἐλθεῖν
ἐπί τοῦτο ό σχῆμα. Βλέπε, ὅτι σύ ἐκ προθέσεως θέλεις τόν ἀρραβῶνα
τοῦ μεγάλου, καί ἀγγελικοῦ σχήματος.
Ἀπόκρισις: Ναί, τίμιε
Πάτερ, ἐκ προθέσεως.
Καί μετά τό συντάξασθαι,
ἐπιθείς ὁ Ἱερεύς τό ψαλίδιον ἐπί τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου, λέγει
πρός αὐτόν·
Λάβε τό ψαλίδιον,
καί ἐπίδος μοι αὐτό.
Ὅπερ λαβών ὁ ἱερεύς,
καί αὖθις ἐπιθείς τῷ Εὐαγγελίῳ, λέγει πάλιν πρός αὐτόν τά αὐτά.
Τούτου δέ τρίς γενομένου, τελευταῖον, ἐπιδόντος αὐτοῦ τό ψαλίδιον,
λέγει πρός αὐτόν ὁ ἱερεύς.
Ἰδού ἐκ χειρός
τοῦ Χριστοῦ λαμβάνεις αὐτό. Βλέπε δέ τίνι προσέρχῃ, τίνι συντάσσῃ,
καί τίνι ἀποτάσσῃ.
Μετά τᾶυτα
κρατῶν ὁ Ἱερεύς τό ψαλίδιον λέγει:
Εὐλογητός ὁ
Θεός ὁ θέλων πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι, καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας
ἐλθεῖν, ὁ ὤν εὐλογητός εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Εἶτα κουρεύει
αὐτόν ὁ Ἱερεύς, σταυροειδῶς λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), κείρεται τήν κόμην τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ, εἰς τό ὄνομα τοῦ
Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴπωμεν ὑπέρ αὐτοῦ
τό, Κύριε ἐλέησον.
Καί ψάλλεται
παρά τῶν Ἀδελφῶν τό, Κύριε ἐλέησον.
Εἶτα ἐνδύει
αὐτόν τό ἱμάτιον, λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), ἐνδύεται χιτῶνα ἀγαλλιάσεως, εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός,
καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴπωμεν ὑπέρ αὐτοῦ τό, Κύριε
ἐλέησον.
Κύριε ἐλέησον...
Εἶτα τήν ζώνην,
λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), περιζωνύεται τήν ὀσφύν αὑτοῦ δύναμιν ἀληθείας, εἰς
νέκρωσιν σώματος, καί ἀνακαίνισιν πνεύματος, ἐν ὀνόματι τοῦ Πατρός,
καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴπωμεν ὑπέρ αὐτοῦ τό, Κύριε
ἐλέησον.
Κύριε ἐλέησον...
Εἶτα τό καλυμμαύχιον,
λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), καλύπτεται περικεφαλαίαν ἐλπίδα σωτηρίας, εἰς τό ὄνομα
τοῦ Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴπωμεν ὑπέρ αὐτοῦ
τό, Κύριε ἐλέησον.
Κύριε ἐλέησον...
Εἶτα τό παλλίον,
λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), λαμβάνει τό παλλίον, τόν ἀρραβῶνα τοῦ μεγάλου καί Ἀγγελικοῦ
Σχήματος, εἰς στολήν ἀφθαρσίας καί σεμνότητος, ἐν ὀνόματι τοῦ
Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴπωμεν ὑπέρ αὐτοῦ
τό, Κύριε ἐλέησον.
Κύριε ἐλέησον...
Εἶτα τά σανδάλια,
λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), ὑποδεῖται σανδάλια εἰς ἑτοιμασίαν τοῦ εὐαγγελίου
τῆς εἰρήνης, εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος. Εἴπωμεν ὑπέρ αὐτοῦ τό, Κύριε ἐλέησον.
Κύριε ἐλέησον...
Εἶτα τόν μανδύαν,
λέγων·
Ὁ Ἀδελφός ἡμῶν
(ὁ δεῖνα), ἔλαβε τόν ἀρραβῶνα τοῦ μεγάλου καί Ἀγγελικοῦ Σχήματος,
εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴπωμεν.
Εἶτα· Τοῦ Κυρίου
δεηθῶμεν·
Κύριε, ὁ Θεός
ἡμῶν, εἰσάγαγε τόν δοῦλον σου (δεῖνα) εἰς τήν πνευματικήν σου αὐλήν,
ακί συγκαταρίθμησον αὐτόν τῷ λογικῷ σου ποιμνίῳ. Κάθαρον αὐτοῦ
τό φρόνημα ἀπό τῶν σαρκικῶν ἐπιθυμιῶν, καί τῆς κενῆς ἀπάτης τοῦ
βίου τούτου· καί δός αὐτῷ ἀδιαλείπτως μνημονεύειν τῶν ἀποκειμένων
ἀγαθῶν τοῖς ἀγαπῶσι σε, καί σταυρώσασιν ἑαυτούς τῷ βίῳ, διά τήν
βασιλείαν σου. Σύ γάρ εἶ ὁ ποιμήν καί ἐπίσκοπος τῶν ψυχῶν ἡμῶν,
καί σοί τήν δόξαν ἀναπέμπομεν, τῷ Πατρί καί τῷ Υἱῷ καί τῷ Ἁγίῳ
Πνεύματι, νῦν, καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων . Ἀμήν.
Καί εἰ μέν οὐκ ἔστι
Λειτουργία, λέγονται τά Εἰρηνικά ταῦτα, καί τό Ἀποστολοευάγγελον·
καί δίδοται τῷ ἀποκαρέντι κηρός, τό Ἅγιον Εὐαγγέλιον, ἤ Σταυρός·
καί γίνεται ὁ Ἀσπασμός.
Ἐν εἰρήνη τοῦ
Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὁ Χορός· Κύριε ἐλέησον.
Ὑπέρ τῆς εἰρήνης
τοῦ σύμπαντος κόσμου.
Ὑπέρ τοῦ Ἀδελφοῦ
ἡμῶν (τοῦ δε) καί τῆς παρά Θεοῦ σκέπης, καί βοηθείας αὐτοῦ, τοῦ Κυρίου
δεηθῶμεν.
Ὑπέρ τοῦ ἀμέμπτως,
ἀκατακρίτως, καί ἀνεμποδίστως διανύσαι αὐτόν τόν σκοπόν τοῦ μοναστικοῦ
Σχήματος, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπέρ τοῦ διάγειν
αὐτόν ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ, καί εὐλαβείᾳ, καί σεμνότητι, τοῦ Κυρίου
δεηθῶμεν.
Ὑπέρ τοῦ ἀποθέσθαι
αὐτόν, τόν παλαιόν ἄνθρωπον, καί ἐνδύσασθαι τόν νέον, τόν κατά Θεόν
κτισθέντα, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπέρ ἀφέσεως,
καί συγχωρήσεως τῶν ἁμαρτιῶν αὐτοῦ, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπέρ τοῦ ρυσθῆναι
αὐτόν καί ἡμᾶς ἀπό πάσης θλίψεως.
Ἀντιλαβοῦ, σῶσον, ἐλέησον καί διαφύλαξον ἡμᾶς ὁ Θεός
τῆ σῆ χάριτι.
Τῆς Παναγίας, ἀχράντου, ὑπερευλογημένης, ἐνδόξου
Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου καί ἀειπαρθένου Μαρίας μετά πάντων
τῶν ἁγίων μνημονεύσαντες, ἑαυτούς καί ἀλλήλους καί πᾶσαν τήν ζωήν
ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα.
Ὁ Ἱερεύς:
Ὅτι ἅγιος εἶ ὁ Θεός ἡμῶν, καί σοί τήν δόξαν ἀναπέμπομεν,
τῷ Πατρί καί τῷ Υἱῷ καί τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι, νῦν καί ἀεί, καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ὅσοι εἰς Χριστόν ἐβαπτίσθητε, Χριστόν ἐνεδύσασθε.
Ἀλληλούϊα, κτλ.
Προκείμενον. Κύριος φωτισμός μου καί σωτήρ μου.
Στίχ. Κύριος ὑπερασπιστής τῆς ζωῆς μου.
Ὁ Ἀπόστολος
Πρός Ἐφεσίους Ἐπιστολῆς Παύλου τό Ἀνάγνωσμα.
κεφ. στ΄10
Ἀδελφοί ἐνδυναμοῦσθε ἐν Κυρίῳ, ἐνδυναμοῦσθε ἐν Κυρίῳ
καὶ ἐν τῷ κράτει τῆς ἰσχύος αὐτοῦ. ἐνδύσασθε τὴν πανοπλίαν τοῦ Θεοῦ
πρὸς τὸ δύνασθαι ὑμᾶς στῆναι πρὸς τὰς μεθοδείας τοῦ διαβόλου· ὅτι
οὐκ ἔστιν ἡμῖν ἡ πάλη πρὸς αἷμα καὶ σάρκα, ἀλλὰ πρὸς τὰς ἀρχάς, πρὸς
τὰς ἐξουσίας, πρὸς τοὺς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου,
πρὸς τὰ πνευματικὰ τῆς πονηρίας ἐν τοῖς ἐπουρανίοις. διὰ τοῦτο
ἀναλάβετε τὴν πανοπλίαν τοῦ Θεοῦ, ἵνα δυνηθῆτε ἀντιστῆναι ἐν
τῇ ἡμέρᾳ τῇ πονηρᾷ καὶ ἅπαντα κατεργασάμενοι στῆναι. στῆτε οὖν
περιζωσάμενοι τὴν ὀσφὺν ὑμῶν ἐν ἀληθείᾳ, καὶ ἐνδυσάμενοι τὸν
θώρακα τῆς δικαιοσύνης, καὶ ὑποδησάμενοι τοὺς πόδας ἐν ἑτοιμασίᾳ
τοῦ εὐαγγελίου τῆς εἰρήνης, ἐπὶ πᾶσιν ἀναλαβόντες τὸν θυρεὸν
τῆς πίστεως, ἐν ᾧ δυνήσεσθε πάντα τὰ βέλη τοῦ πονηροῦ τὰ πεπυρωμένα
σβέσαι· καὶ τὴν περικεφαλαίαν τοῦ σωτηρίου δέξασθε, καὶ τὴν μάχαιραν
τοῦ Πνεύματος, ὅ ἐστι ρῆμα Θεοῦ.
Ἀλληλούϊα. Οὗτος ὁ πτωχός ἐκέκραξε.
Εὐαγγέλιον.
Καί ὑπέρ τοῦ καταξιωθῆναι ἡμᾶς τῆς ἀκροάσεως τοῦ Ἁγίου
Εὐαγγελίου, Εἰρήνη πᾶσι.
Καί τῷ πνεύματί σου.
Ἐκ τοῦ κατά Ματθαῖον ἁγίου Εὐαγγελίου τό ἀνάγνωσμα
πρόσχωμεν.
Δόξα σοι Κύριε, δόξα σοι.
κεφ. ι΄37
Εἶπεν ὁ Κύριος· Ὁ φιλῶν πατέρα, ἤ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ
οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι
μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω
μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος. Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι,
κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς. ἄρατε τὸν ζυγόν μου ἐφ᾿ ὑμᾶς καὶ μάθετε ἀπ᾿
ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν
ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν· ὁ γὰρ ζυγός μου χρηστὸς καὶ τὸ φορτίον μου ἐλαφρόν
ἐστιν.
Διάκονος· Ἐλέησον ἡμᾶς ὁ Θεός, κατά τό μέγα ἔλεός σου, δεόμεθά
σου, ἐπάκουσον καί ἐλέησον.
Ἔτι δεόμεθα ὑπέρ ἀφέσεως, καί συγχωρήσεως τῶν ἁμαρτιῶν
τοῦ δούλου τοῦ Θεοῦ (τοῦ δε).
Ὁ Ἱερεύς· Ὅτι ἐλεήμων καί φιλάνθρωπος Θεός ὑπάρχεις κτλ.
Καί δίδωσιν αὐτῷ τόν Σταυρόν, λέγων·
Εἶπεν ὁ Κύριος· Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω
ἑαυτόν, καί ἀράτω τόν σταυρόν αὑτοῦ,καί ἀκολουθείτω μοι.
Καί τό κηρίον ἁπτόμενον, λέγων·
Εἶπεν ὁ Κύριος· Οὕτω λαμψάτω τό φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν
τῶν ἀνθρώπων, ὅπως εἴδωσι ὑμῶν τά καλά ἔργα καί δοξάσωσι τόν Πατέρα
ἡμῶν τόν ἐν τοῖς οὐρανοῖς.
Καί γίνεται ὁ Ἀσπασμός, ἐν ᾧ ψάλλεται τό παρόν
Ἰδιόμελον. Ἦχος α΄
Ἐπιγνῶμεν ἀδελφοί, τοῦ μυστηρίου τήν δύναμιν· τόν
γάρ ἐκ τῆς ἁμαρτίας πρός τήν πατρικήν ἑστίαν ἀναδραμόντα Ἄσωτον
Υἱόν, ὁ πανάγαθος Πατήρ προϋπαντήσας ἀσπάζεται, καί πάλιν τῆς
ἰδίας δόξης χαρίζεται τά γνωρίσματα, καί μυστικήν τοῖς ἄνω ἐπιτελεῖ
εὐφροσύνην, θύων τόν μόσχον τόν σιτευτόν· ἵνα ἡμεῖς ἀξίως πολιτευσώμεθα,
τοῦτε θύσαντος φιλανθρώπου Πατρός, καί τοῦ ἐνδόξου θύματος, τοῦ
Σωτῆρος τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
Καί μετά τόν ἀσπασμόν, γίνεται Ἀπόλυσις.
Ἵστέον ὅτι, ὁ τοιοῦτον Μοναχός ὀφείλει προσκαρτερεῖν
ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ ἡμέρας πέντε, σχολάζων ἀπό παντός ἔργου, πλήν ἀναγνώσεως,
εἰ ἐπίσταται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου